Driven HR6 fullsyntetisk olje, 10W-40
Driven HR-serien er det perfekte valget for mange klassiske landeveis- og konkurransebiler.
Produktene i denne serien har nok ZDDP til å beskytte mekaniske ventilløftere medfjærtrykk opp til 30 % høyere enn standard. Oljen er laget for å byttes etter ca. 12500 km. HR-oljene har en unik anti-korrosjonspakke som beskytter motorer som startes sjelden, eliminerer de skadelige effektene av tørrstarter, og de inneholder også et etanolnøytraliserende tilsetningsstoff for å bekjempe indre rustkorrosjon.
Hvis oljen brukes til racing eller trackdays: Skift oljen hvis den begynner å bli svart, da det vanligvis indikerer at drivstoff har interagert med oljen. Racing gir økt belastning på oljen. Racing gir økt belastning på oljen. Selv om Driven HR-oljene bruker en mer temperaturstabil basisolje og et multigrade-additiv av toppkvalitet, vil oljen begynne å tynnes ut etter flere timer med racing. Selv om nivået av uttynning er mye lavere enn de fleste andre performanceoljer, er det viktig å holde øye med oljetrykket. Vi anbefaler å bruke XP-serien dersom motoren kun brukes i racing.
Pass på at du har varmet opp motoren slik at oljen er varm før du tapper den ut. Fyll på med riktig viskositet anbefalt av produsenten eller motorbyggeren din.
HR-serien er utmerkede lagringsoljer, siden de inneholder spesialutviklede tilsetningsstoffer for å beskytte mot rust og korrosjon typisk forårsaket av fuktighet og etanol fra drivstoffet.
- Oljetype: Syntetisk
- Viskositet: 10W-40
- Kvantum: 0,946 l.
KV100 (cSt) | 13 |
KV40 (cSt) | 76.9 |
Viskositetsindeks | 171 |
Zink (ppm) | 1250 |
Pour Point (°C) | -45 |
HTHS (cP) | 3.85 |
Vekt | 1.000000 |
---|---|
Produsent | Driven Oil |